5 dizajnových tipov: ako získať viac návštevníkov web stránok

design-tips-5

Vytváranie obsahu pre webových užívateľov je vždy výzva. Udržať ich pozornosť – je ešte náročnejšie. Ľudia vytvárajú webové stránky, aby zdieľali informácie – takže hlavným cieľom je, aby sa proces hľadania potrebných údajov stal tak jednoduchým, ako je to len možné.

Zaistenie toho, že vaši návštevníci budú spokojní s dizajnom stránok, je len prvým krokom. Konkurenčný svet určuje svoje vlastné pravidlá, takže je potrebné nájsť nejaké spôsoby, ako návštevníkov web stránok zaujať obsahom, aby zostali na stránkach dlhšie a opäť sa na vaše stránky vrátili. V tomto článku sa s vami podelím o päť jednoduchých tipov, ako zvýšiť záujem užívateľov o vaše stránky.

1. Zapracujte na čitateľnosti

Čitateľnosť je kľúčovým prvkom, pokiaľ ide o vytváranie spojenia obsahu s čitateľom. Ak majú vaše stránky  drobné, sotva čitateľné písmo – je tu veľká šanca, že ju návštevníci okamžite opustia. To doslova znamená, že stratíte potenciálnych zákazníkov.

Zaistite, aby všetky texty na vašom webe boli jasne čitateľné: potrebné množstvo prázdneho priestoru medzi nadpismi a riadkami, používajte zoznamy s odrážkami, vytvorte jasné a kontrastné pozadie pre zvýraznenie textov. Okrem toho si môžete dať všetky reklamné prvky a bannery tak, aby nemali možnosť odvádzať pozornosť užívateľa od obsahu.

2. Vytvorte paralax príbeh

Posúvanie stránky prostredníctvom paralax efektu je v poslednej dobe trendom vo web dizajne a preto je to dobrý dôvod ho použiť. Poskytuje pútavý spôsob, ako predstaviť obsah, ktorý ponúkame. Inými slovami, pomôže vám porozprávať príbeh o vašich produktoch a službách.

Parallax používa niekoľko dizajnových prvkov, prostredníctvom ktorých sa môžeme pohybovať a posúvať na webových stránkach. To má za následok dynamický zážitok, ktorý donúti užívateľov prechádzať viac obsahu na stránke.

3. Dbajte na to, aby sa web stránky načítali rýchlo

Nič neodláka užívateľov od ponúkaného obsahu viac, ako pomalé načítanie web stránok. Ak vašim stránkam trvá príliš dlho, aby sa načítali – návštevníci ich pravdepodobne opustia veľmi rýcho. Väčšinou nikto nemá trpezlivosť čakať, kým sa stránky načítajú.

Podľa údajov nazbieraných HTTP Archive – priemerná veľkosť webovej stránky je 1,89 MB a asi 63% z nich sú obrázky, zvyšok tvoria scripty, štýly atď.

Takže: počet snímok na stránke ovplyvňuje rýchlosť načítania a preto by ste mali dbať na to, aby ste vaše obrázky optimalizovali na takú veľkosť, aby nestratili svoju kvalitu a načítali sa čo najrýchlejšie.

Je množstvo programov na úpravu fotografií, ktoré toto umožňujú. Jedným z nich je napr. Gimp, ktorý je open source – t.j. môžete si ho zadarmo stiahnuť a používať. Stačí otvoriť obrázok v Gimpe, zmenšiť jeho rozmer (dešné fotoaparáty majú vysoké rozlíšenia a je zbytočné, aby sme na web dávali obrázky v rozlíšení 5100 x 3800 px) na požadovanú veľkosť v px (Gimp 2.8: Obrázok / zmeniť mierku) a uložiť svoje fotografie (napr do JPG: Export / [zvolíte názov obrázku.jpg] Export / [nastavíte kvalitu JPG napr. na 80%] / Exportovať). Použitie 80% kvality JPEG neznamená, že  sa zníži kvalita dramaticky – ale zmenší sa veľkosť výsledného obrázku.

Photoshop na úpravu obrázkov zámerne nespomínam, pretože tí ľudia, čo majú zakúpenú licenciu, väčšinou dobre vedia o čom rozprávam a tieto techniky – ako optimalizovať obrázok pre web – už dávno ovládajú.

Okrem toho existuje veľa on-line nástrojov, aby ste zmenšili veľkosť vašich obrázkov bez straty kvality. Napríklad Smush.it od Yahoo.

4. Zvážte použite ikon

Obvykle budete potrebovať veľa textu na to, aby ste popísali všetko, čo sa na informačne bohatých stránkach nachádza. Je to náročná úloha pre dizajnérov, aby navrhla web stránky s maximálnym dopadom na užívateľa. Použitie ikon by mohlo pomôcť návštevníkom webu jednoducho nájsť to, čo hľadajú.

Ikony sú ako vizuálne znakové body, ktoré pomáhajú viesť oko z miesta na miesto. V súčasnosti návrhári používajú ikony z fontov písma (napr.: Font Awesome), aby sa znaky (ikony) správali rovnako ako text: dajú sa nekonečne zväčšovať, sú vektorové a možno ich prispôsobiť pomocou CSS.

V minulosti sa ikony vkladali do web stránok ako bitmapová grafika (PNG, GIF), čo bolo dosť ťažkopádne a vykonávať úpravy alebo zmeny v dizajne / štýle nebol jednoduchý spôsob. V kombinácii s dynamickou typografiou ikon môžete vaše stránky urobiť prehľadnejšími s vizuálne pútavou navigáciou.

5. Vytvorte web stránky s responzívnym dizajnom

Stále viac a viac ľudí má tendenciu surfovať po internete prostredníctvom mobilných zariadení. Pokiaľ sa pozriete na štatistiky vašich webových stránok – možno zistíte, že nemalé percento vášho publika sú používatelia mobilných zariadení. Uistite sa, že sa vaše stránky zobrazia správne na ľubovoľnej obrazovke.

Responzívny dizajn nie je len o návrhu layoutu, ale aj o obsahu. Je skvelé, ak sa váš layout sa prispôsobí akémukoľvek rozlíšeniu obrazovky, ale váš obsah by mal robiť to isté. Mobilní používatelia nemajú čas čítať dlhé odseky textu písaného drobným písmom. Vaša mobilná verzia by mala byť stručná, prehľadná a s jednoduchým ovládaním. Čítanie textu na malom displeji nie je žiadna sranda, takže sa uistite, že všetok text na svojich stránkach ponúka komfortnú veľkosť, aby stránku nemuseli užívatelia zväčšovať.

Mať obsah web stránky, ktorý odráža požiadavky užívateľa – robí webové stránky pútavejšími. Rovnaká myšlienka sa vzťahuje aj na obrázky.